onsdag 10 juni 2020

Utvärdering köpstopp Maj

Hur har Maj månad känts?
Maj har känts bra. Jag tror faktiskt att jag klarade mitt mål om att inte köpa nånting! Kan dock ha att göra med att jag fyller år i början på Juni och skrev upp allt jag önskade mig på önskelistan istället, och då vill man ju inte pajja det genom att köpa sakerna själv.

Har något varit svårt/jobbigt?
Lite jobbigt med sommarkläderna. Mycket som fortfarande inte passar, och efter rensning så var i princip alla mina plagg nu inför vår och sommar antingen marinblå eller svarta. Känns ju inte så festligt att ha en helmörk sommargarderob och inte "få lov" att uppdatera den.
Det är också fortsatt svårt att inte "tröstshoppa" till barnen istället för mig själv. Men nu har jag iallafall typ bara shoppat åt dem på tradera. Ändå nåt.

Har något varit lätt/roligt?
Det var förvånansvärt lätt att rensa ut kläder ur garderoben sist jag körde ett sånt race. De plagg jag inte vill använda vill jag inte heller ha i min garderob. Svårare än så är det ju inte. Undrar varför det har varit så svårt tidigare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mammatankar

 Jag gläntar på dörren till min äldstas rum. Hör att han andas tungt. Han har somnat. Jag går ändå in och kryper upp till honom i hans lofts...