fredag 29 maj 2020

Fredagstrött

Det var en stökig kväll och natt. Barn som vaknade och inte somnade om, barn som inte ville sova alls från första början och därför kom allt för sent i säng, och så lite kiss i sängen vid fyrasnåret som grädde på moset. Sen "ringde" den där 12 kilos väckarklockan med signalen "maaaamma, hej hej" klockan 06.03. Så jag är lite trött. Det är ju dessutom fredag. Har druckit en och en halv kopp kaffe, trots att jag egentligen slutat dricka kaffe. Vill helst bara sitta ute i solen och blunda och lyssna på fåglarna, men har en presentation att göra klart och en himla massa samband och beroenden att reda ut för att kunna bli färdig.

Helgen bjuder på knytteavslutning, fotbollsmatchträning, en båt som ska i sjön och så ska jag ha ett litet coronaanpassat födelsedagskalas på söndag eftermiddag. Mina föräldrar har inte sett sina barnbarn på nästan tre månader så nu ignorerar de Tegnell och kommer hit och äter tårta i trädgården trots att de är över 70. Och vi är ju friska, och träffar relativt få människor i vår vardag också. Jag är inte orolig. Däremot väldigt glad. Jag saknar dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mammatankar

 Jag gläntar på dörren till min äldstas rum. Hör att han andas tungt. Han har somnat. Jag går ändå in och kryper upp till honom i hans lofts...