onsdag 17 augusti 2022

Sista sommarlovsdagen

 Vi har varit lediga i näsan två månader. Hela sommarlovet bortsett från veckan innan midsommar (som visserligen mest blev vab, men det var iallafall inte semester). Det ska bli skönt med lite lugn egentid igen, men jag kommer verkligen sakna att spendera så mycket tid tillsammans med barnen. Kvantitet slår kvalitet big time. 

Det känns lite snopet att avsluta semestern med en riktigt tuff attack(?) av spänningshuvudvärk hela eftermiddagen och kvällen. Troligtvis orsakad av att jag haft sportbh  med brottarrygg på mig hela dagen och det blir för stort tryck på min klena nacke. Får samma effekt om jag har tex en bikini med halterneck, det blir för stor belastning på nacken. Så nu efter spikkudde, stretch och massage fick det bli linnex och en treo. Älskar Linnex, det räddar mig varje gång. Men ja, hade ju planer på lite annat fix idag så det var ju som sagt lite snopet. 

Men nu är det sova som gäller, i morgon börjar vardagen igen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mammatankar

 Jag gläntar på dörren till min äldstas rum. Hör att han andas tungt. Han har somnat. Jag går ändå in och kryper upp till honom i hans lofts...