söndag 11 augusti 2019

Ett första hej

En vanlig kväll. Alldeles för sent. Har vänt på dygnet igen. Det är bara det att det är så skönt att ha hjärnan och kroppen för sig själv. Men det är inte bra, jag borde inte göra så här. Jag blir ju trött i morgon och så blir det bara en ond cirkel av alltihop. Men just nu är barnen så intensiva, speciellt den lille. Och sommaren har varit lång, utan rutiner och avbrott från varann. Jag känner att jag inte äger min egen tid. Jag är snurrig och förvirrad och får absolut ingenting gjort utan startar upp sju projekt samtidigt här hemma så allt är kaos.

Ett projekt är den här bloggen. En ventil, som jag inte riktigt vet hur jag ska använda mig av. Men jag ser fram emot att ha en plats att skriva på utan att behöva censurera mig.  

Så, hej helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mammatankar

 Jag gläntar på dörren till min äldstas rum. Hör att han andas tungt. Han har somnat. Jag går ändå in och kryper upp till honom i hans lofts...