torsdag 23 januari 2020

Uppdatering om köpstoppet

Jag tänker att jag ska göra ett inlägg i slutet av varje månad med en sammanfattning av hur det har gått med köpstoppet; hur det känns, vad som varit jobbigt, etc. Nu är ju Januari inte riktigt slut ännu, men jag kör en liten uppdatering nu ändå.

Hur har Januari känts?
Jag inser att jag nog försökt lura mig själv en hel del. Exempelvis så har både apoteksinköpen och hudvårdsinköpen blivit fler. Jag flyttar helt enkelt över min konsumtion till sånt som jag enligt mina egna regler får lov att köpa. Jag är inte så dum som jag ser ut alltså, men nu har jag iallafall genomskådat mig så i Februari blir det helt stopp på både apoteksinköp och hudvård. Om något behövs så får det vänta till Mars.

Något som varit jobbigt/negativt?
Jag inser också att mina vanor av att surfa runt i webshoppar finns kvar, trots att jag inte får köpa något. Lite trist har det känts att inte kunna göra några reafynd, men när jag kommit på mig själv att kolla på kläder eller liknande så har jag bara stängt ner och gjort något annat. Min motivation är trots allt ganska hög än så länge. Som tur är, herrejisses det har gått en månad knappt bara ju!

Något som varit lätt/positivt?
Jag hittade ett par bortglömda gympadojor som jag kommer kunna använda inomhus om jag kommer igång med att gå och träna igen. Eller jag menar förstår NÄR jag kommer igång med träningen. Inte OM.

Sådär ja. Då kör vi på en månad till. Tjopp tjopp!
//Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mammatankar

 Jag gläntar på dörren till min äldstas rum. Hör att han andas tungt. Han har somnat. Jag går ändå in och kryper upp till honom i hans lofts...