måndag 18 april 2022

Post-påsk-stress

 Påsken är över. Min måndagsångest (ok tisdagsångest i det här fallet) är enorm. Vill inte jobba. Har så många lösa trådar och så mycket jag behöver ta tag i. Inte blev det bättre av att jag vabbade två dagar förra veckan och hade semester en dag. Onsdagen var alltså både måndag och fredag för min del. Låter kanske najs men oj vad stressad jag är nu…vill bara sjukanmäla mig hela veckan och jobba undan i smyg med en out of Office på och inga möten. 

Dessutom spenderade jag dagen med att bland annat byta höst/vinterkläder mot vår/sommarkläder i min garderob. Även det ganska ångestladdat kan jag meddela. Undrar vilket som blir året då jag bra gör mig av med alla mina för små shorts och byxor som jag drömmer om att återigen få på nån gån, och bara köper nytt som passar istället. Alternativt tar tag i det här jävla midjemåttet och skärper mig så att jag går ner i vikt och kommer i kläderna. Det verkar iallafall inte bli denna sommaren heller…

Men nu är det sovdags här för min del iallafall. Hoppas på att få vakna på bättre och mindre stressar humör i morgon 😌

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mammatankar

 Jag gläntar på dörren till min äldstas rum. Hör att han andas tungt. Han har somnat. Jag går ändå in och kryper upp till honom i hans lofts...