tisdag 7 mars 2023

Vettigt gjort

 Det är verkligen konstigt. Man drömmer om oceaner av ledig tid till att göra "allt man inte hinner i vanliga fall". Nu har jag det. Och sitter helt apatisk. Plötsligt kommer barnen hem från skolan och jag har "inte gjort nånting idag".

Jag borde kunnat lista ut detta. Jag är inte så bra på hemmajobbargrejen i vanliga fall. Jag behöver ha folk omkring mig för att komma igång, få energi, föra saker framåt. Men, jag vet helt ärligt inte om det är så dumt det här ändå. För det handlar nog mest om att jag behöver definiera för mig själv vad jag förväntar mig får ut av en dag. Jag funderar ju himla mycket. Läser en hel del. Grubblar över min framtid, kollar upp utbildningar och arbetsmarknadsanalyser. Jämför företag och tänker på vad jag faktiskt vill göra med min stund på jorden. Jag har 25-30 år kvar att jobba. Det är otroligt mycket tid. Vad vill jag ägna den tiden åt? Det måste nog få ta sin tid att processa och fundera igenom min nuvarande situation och min framtid. Även om det känns som att jag inte får nånting vettigt gjort på en hel dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mammatankar

 Jag gläntar på dörren till min äldstas rum. Hör att han andas tungt. Han har somnat. Jag går ändå in och kryper upp till honom i hans lofts...