onsdag 18 december 2019

Förberedelser inför köpstoppet- regler

Mina regler för det här året med köpstopp är följande:

  • Jag ska inte köpa några kläder eller saker till mig själv under 2020
    • Undantag: förbrukningsvaror som smink, hudvård, hårvård, underkläder etc vid behov.
    • Undantag 2: upplevelser är okej. Frisörbesök, spa, bio, restaurang, osv.
  • Saker till barnen: köpstoppet gäller ju endast mig, så barnen kommer fortfarande få saker de behöver. Dock handlar jag redan de flesta av deras kläder begagnat och köper sällan annat än kläder åt dem.
  • Saker till hemmet: vi har ju nyligen renoverat och är inte helt klara med inredningen. Vi behöver en del lampor, krokar, stolar etc som vi inte kan vänta med om vi vill kunna använda rummen optimalt. Men reglerna kring detta är att jag främst kommer leta secondhand, och om ett nyinköp ska göras så blir det inget spontant utan ska övervägas i minst 2 veckor. (Men den här punkten, saker till hemmet, kommer ju helt klart bli den klurigaste tror jag.)
  • Presenter: secondhand saker samt förbrukningsvaror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mammatankar

 Jag gläntar på dörren till min äldstas rum. Hör att han andas tungt. Han har somnat. Jag går ändå in och kryper upp till honom i hans lofts...