lördag 7 mars 2020

Back to life...

...back to reality. Hemma igen hos supergnällig bebis som fick hög feber i natt och bara ville ligga på min mage hela natten. Ja förutom timmen mellan 3 och 4 när vi var uppe och åt lite nattamat och såg bolibompa baby. Sen blev det nån timmes sömn men 06.30 fick jag min mobil i ena handen och mina glasögon i andra, vilket är ett icke-verbalt sätt att berätta att ”nu ska vi gå upp mamma”.

Och nu är det söndag. Dagen som är späckad med aktiviteter i vår familj. Handboll, dans, crossfit, fotboll, simskola. Och så ska man äta och vila lite däremellan. Just nu känns det lite tufft, som att aktiviteterna tar lika mycket som dom ger. Men oftast är det kul, så vi får väl bara härda ut den här svackan.

Jag ska iallafall börja packa till skidresan nästa helg idag, och göra matlista och preppa lite. Det blir kul!

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mammatankar

 Jag gläntar på dörren till min äldstas rum. Hör att han andas tungt. Han har somnat. Jag går ändå in och kryper upp till honom i hans lofts...