lördag 7 mars 2020

Egentid

Jag har checkat ut och checkat in. Igår, fredag, åt jag lunch med min nya chef på stan. Min återgång till jobbet börjar närma sig och det är dags att få en realitycheck. Det var trevlig, men det känns konstigt att starta upp den delen av hjärnan igen. Jag hade i princip glömt av namnen på 80% av mina kollegor. Pinsamt men jaja.

Efter lunchen gick jag på stan. Fixade några ärenden (ingen nöjesshopping såklart), tog en fika och njöt av att bara behöva ha koll på mig själv. Sen gick jag och checkade in på ett hotell i min egen stad. Känslan alltså. Jag gillar ju inte att resa direkt, men jag älskar att bo på hotell. Så det här är ju win-win. Och ändå första gången jag gör det, konstigt nog.

Jag vilade en stund (efter att något besviket insett att det verkligen var en enkelsäng på rummet, det kändes lite ensamt och sorgligt. Men den var iallafall skön.) och sedan gick jag ett kvarter bort till min favorityogastudio i stan (som om jag testat så himla många, haha) och njöt av 90 minuter "Soulful flow & inner glow- Friday treat". SÅ gött! Även om det var avslappnande så kände jag energin bubbla i mig samtidigt, hela kroppen liksom tackade mig för att jag unnade mig det här.

Avslappnad och mjuk traskade jag bort i duggregnet till stans bästa sushi och hämtade upp 12 bitar av himmelriket. Tog med mig ett glas vin upp från hotellbaren och åt framför TV:n på rummet. Hade storslagna planer på att duscha och lägga ansiktsmask och peela och måla naglar, men klockan 21 ville jag bara krypa ner i de där supermjuka hotellakanen och läsa tidningar på paddan, och klockan 22 klippte ögonlocken så pass att jag släckte och sa gonatt till mig själv. Sen sov jag ostört, vaknade bara till nån gång för att inse att jag inte behövde gå upp och kunde somna om med gott samvete.

Fem i sju vaknade kroppen av sig själv. Det är visst den inbyggda väckarklockan numera. Tog på mig och åkte ner till frukostbuffén. Det var två personer där. Fördelen med att vakna tidigt. Plockade på mig ett berg (för att vara jag) med godsaker och en TIDNING och satt sen en lång stund och bara njöt av en god frukost. Att läsa tidningen var dock överskattat. Det står ju bara tråkigheter och elände. Inget jag behöver sörja att jag inte gör hemma med andra ord.

Efter frukosten åkte jag upp och hämtade min dator och ner i lobbyn/loungen igen eftersom den är så himla mysig på det här hotellet. Och här sitter jag nu, nån timme senare. Skriver och funderar, reflekterar och planerar. Njuter av att få tänka färdigt mina tankar. Och snart ska jag åka upp, packa ihop mina saker och köra hem till mina barn och krama och pussa dem. Hur trött de än gör mig så saknar jag dem otroligt när jag är ifrån dem. En skön insikt ändå.

Men jag hinner nog måla naglarna först ändå...

//C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mammatankar

 Jag gläntar på dörren till min äldstas rum. Hör att han andas tungt. Han har somnat. Jag går ändå in och kryper upp till honom i hans lofts...